بی تو مهتاب شبی

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم

                                   همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم

                                  شدم آن عاشق دیوانه که بودم

         در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید

            باغ صد خاطره خندید

                                               عطر صد خاطره پیچید

یادم اید که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

                              ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

                                     تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه محو تماشای نگاهت

                      شب و صحرا و گل و سنگ

همه دلداده به آواز شباهنگ

             یادم آید تو به من گفتی :

از این عشق حذز کن!

                         لحظه ای چند بر این آب نظر کن

                                                   آب آیینه عشق گذران است

                                                تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است

      باش فردا که دلت باد گران است!

           تا فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن

 با تو گفتم حذر از عشق ندانم

سفر از پیش تو هرگز نتوانم . نتوانم

                          روز اول که دل من به تمنای تو پر زد

                                                چون کبوتر لب بام تو نشستم

 تو به من سنگ زدی

            من نه رمیدم نه گسستم

باز گفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم

                           تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

 حذر از عشق؟ ندانم  . نتوانم

اشکی از شاخه فرو ریخت

                                                                           مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت....

اشک در چشم تو لرزید

                  ماه بر عشق تو خندید

یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم

                                          پای در دامن اندوه کشیم

                                                                                 نگسستم نرمیدم

رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم

نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

                                   نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم....

 

بی تو اما

   به چه حالی من از آن کوچه گذشتم......

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دلتنگی های ادمی را باد ترانه ای می خواند

رویا هایش را آسمان زیر ستاره نادیده می گیرد

و هر دانه برفی به اشکی نریخته می ماند

سکوت سرشار از سخنان نگفته است

از حرکات نا کرده ...

اعتراف به عشق های نهان

و شگفتی های بر زبان نیامده

در این سکوت حقیقت ما نهفته است

حقیقت من و تو !

سکوت سرشار از سخنان نگفته است

مرا به یاد بیاور. مرا از یاد مبر. که انعکاس صدایم درون شب جاری است ...

نظرات 11 + ارسال نظر
باران دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 ق.ظ http://koocheyeposhti.persianblog.com

سلام.
خوبی؟
وبلاگ قشنگی داری با شعرهای قشنگ. ولی شاید بهتر باشه خودت هم از خودت شعر یا متنی بنویسی. خوشحال میشم به من سر بزنی. من هر روز حداقل یک بار آپدیت می کنم. منتظر همراهی هات هستم.
بای

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:12 ب.ظ http://rue.blogsky.com

اگر فکر می کنی که رفتنت باعث شکستنم می شود
اگر فکر می کنی که از پس رفتنت اشک می ریزم
اگر فکر می کنی که با نبودنت لحظه هایم خالی می شوند
اگر فکر می کنی که هر لحظه دلم برای دستان گرمت تنگ می شود
اگر فکر می کنی که بی تو می میرم
بسیار درست فکر کرده ای ...
خب تو که می دانی نبودنت را تاب نمی آورم
پس بمان . . .
دلت شاد
خوشحال میشم دوباره سر بزنی

من یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:57 ب.ظ http://syahmashgh.blogsky.com

سلام دوست قدیمی حذر از عشق ندانم این شعر رو بارها خوندم اما گاه شک می کنم به ادمها و احساتشون ....
ژیشاژیش عیدت مبارک شاد باشی

تنها پنج‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:45 ق.ظ

سلام دوست عزیز
سال نو مبارک. سال خوشی رو براتون آرزو می کنم

علی سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ق.ظ http://hamrah-e-nasim.persianblog.ir/

زیبا بود

سپیده پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ب.ظ http://mahsepid.blogfa.com

زیبا بود

سامان یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ

سلاااااااااااااااام
وبلاگ و شعرای واقعا قشنگی دارین
سعی می کنم همیشه سر بزنم
بازم به خاطر نوشته های جالبتون ممنونم

نسیم شادمان سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ب.ظ http://SEPANTA89PERSIANGIRL.BLOGFA.COM

سلام
میشه خواهش کنم لینکم کنی؟توروخدا؟اگه لینکمکنی منم لینکت می کنم

مهدی شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ق.ظ http://abpathsh.blogfa.com

خیلی زیبا بود
موفق باشی

خانی پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ http://earth-silence.blogfa.com/

من عاشق این شعرم

Ff پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 10:14 ب.ظ

این شعر قلبمو متاثر کرد
عالی عالی عالی عالی عالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد