بی تو مهتاب شبی

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم

                                   همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم

                                  شدم آن عاشق دیوانه که بودم

         در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید

            باغ صد خاطره خندید

                                               عطر صد خاطره پیچید

یادم اید که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

                              ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

                                     تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه محو تماشای نگاهت

                      شب و صحرا و گل و سنگ

همه دلداده به آواز شباهنگ

             یادم آید تو به من گفتی :

از این عشق حذز کن!

                         لحظه ای چند بر این آب نظر کن

                                                   آب آیینه عشق گذران است

                                                تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است

      باش فردا که دلت باد گران است!

           تا فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن

 با تو گفتم حذر از عشق ندانم

سفر از پیش تو هرگز نتوانم . نتوانم

                          روز اول که دل من به تمنای تو پر زد

                                                چون کبوتر لب بام تو نشستم

 تو به من سنگ زدی

            من نه رمیدم نه گسستم

باز گفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم

                           تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

 حذر از عشق؟ ندانم  . نتوانم

اشکی از شاخه فرو ریخت

                                                                           مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت....

اشک در چشم تو لرزید

                  ماه بر عشق تو خندید

یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم

                                          پای در دامن اندوه کشیم

                                                                                 نگسستم نرمیدم

رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم

نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

                                   نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم....

 

بی تو اما

   به چه حالی من از آن کوچه گذشتم......

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دلتنگی های ادمی را باد ترانه ای می خواند

رویا هایش را آسمان زیر ستاره نادیده می گیرد

و هر دانه برفی به اشکی نریخته می ماند

سکوت سرشار از سخنان نگفته است

از حرکات نا کرده ...

اعتراف به عشق های نهان

و شگفتی های بر زبان نیامده

در این سکوت حقیقت ما نهفته است

حقیقت من و تو !

سکوت سرشار از سخنان نگفته است

مرا به یاد بیاور. مرا از یاد مبر. که انعکاس صدایم درون شب جاری است ...

من امشب خواهم مرد

زیر خاکستر ذهنم باقی است

                    آتشی سرکش و سوزنده هنوز

                                          یادگاری است زعشقی سوزان

                                                               که بود گرم و فروزنده هنوز

 

عشقی آن گونه که بنیان مرا

                  سوخت از ریشه و خاکستر کرد

                                             غرق در حیرتم ازاین که چرا

                                                                          مانده ام زنده هنوز

 

گاه گاهی که دلم می گیرد

                    پیش خود می گویم

                                            آن که جانم را سوخت

                                                               یاد می آردازاین بنده هنوز

 

سخت جانی را بین

                        که نمردم از هجر

                                             مرگ صد بار به از

                                                              بی تو بودن باشد

گفتم از عشق تو من خواهم مرد

                          چون نمردم هستم

                                                پیش چشمان تو شرمنده هنوز

 

گر چه از فرط غرور

                 اشکم از دیده نریخت

                                          بعد تو لیک پس از آن همه سال

                                                             کس ندیده به لبم خنده هنوز

 

گفته بودند که از دل برود یار چو از دیده برفت

                         سال ها هست که از دیده ی من رفتی، لیک

                                                                     دلم از مهر تو آکنده هنوز

 

دفتر عمر مرا

                  دست ایام ورق ها زده است

                                              زیر بار غم عشق

                                                    قامتم خم شد و پشتم بشکست

                                  در خیالم اما

        هم چنان روز نخست

                              تویی آن قامت بالنده هنوز

 

          در قمار غم عشق

                    دل من بردی و با دست تهی

                                      منم آن عاشق بازنده هنوز

 

   "آتش عشق پس از مرگ نگردد خاموش"

                     گر که گورم بشکافند عیان می بینند

                                              زیر خاکستر جسمم باقی است 

                آتشی سرکش و سوزنده هنوز . . .                                                         

                                                                                زنده یاد حمید مصدق

من از این فاصله ها ، فاصله ها دلگیرم

 بی تو اینجا چه غریبانه شبی می میرم

دل من با همه آدمکانی که به دنبال تواند

قهر می گردد و من با خودِ خود درگیرم

دیر سالی ست که می خواهم از اینجا بروم

ولی انگار که با قلب زمین زنجیرم

مثل اینست که من با همه هق هق خود

روی سجاده احساس تو جان می گیرم

ساعت گریه وغم هیچ نمی خوابد و من

در الفبای زمان خسته این تقدیرم

---------------------------------------------------------------------

دریغ

و من می نویسم حرف های ما هنوز نا تمام . تا نگاهی می کنی وقت رفتن است

باز هم همان حکایت همیشگی . پیش از آنکه با خبر شوی لحظه عظیمت تو ناگزیر

 می شود.

آی.... ای دریغ و حسرت همیشگی . همیشگی..

ناگهان چقدر زو‌‌‌‌‌د دیر می شود....